2014. március 11., kedd

Játéktechnika - A távolsági támadás mechanikája az Only Warban


Kezdő játékosoknak egy kis segítség ahhoz, hogy egyértelműbb legyen a távolsági támadás.

Egyszerű lövés - Standard Attack

1.      Vesszük a Ballistic Skill tulajdonságot. Ez a példa kedvéért legyen most 25!
2.      Meghatározzuk, hogy a célpont a fegyver melyik távolságába esik. A példában legyen egy M36, aminek a lőtáv értéke 100m. A célpont 20 méterre áll, tehát Rövid lőtávon (Short range) van, mert a távolság kevesebb, mint a fegyver lőtávolságának a fele. +10 BS
3.      Határozd meg a lövés típusát! Ez legyen Egyszerű lövés (Standard Attack) +10 BS
4.      Vedd figyelembe a környezeti módosítókat, ha vannak. Példánkban nincs.
5.      Összegezd, hogy mennyire dobsz! Most ez 25 + 10 + 10 = 45
6.      Dobj! Ez most 23. A különbség 22. Találat, 3 sikerszinttel. A találati hely a dobásod visszafele. 32-es terület, mert 23 volt a dobás. Ez a test.
7.      Az ellenfél dob Kitérést (Dodge)! Nem sikerült.
8.      Dobj sebzést! Ha kisebbet dobsz, mint amennyi sikert értél el, akkor a sikerek számával helyettesítheted a dobott értéket, de csak egyszer. Ha valamiért több kockával dobsz sebzésre, akkor csak az egyiket cserélheted le. M36 esetén 1D10+3. Dobok. 2. Mivel 3 sikerszintet értem el, ezért a 2 lecserélhetem és le is cserélem a 3 sikeremre. A sebzés így nem 5, hanem 6.
9.      A célpont levonja a sebzésből a páncél védelmét és a Toughness Bónuszát. Ez most egy álcázó páncélt visel, aminek a védelme 2. A Toughness Bónusza átlagos 3. Így 1 pontot sérült az ellenfél.

Rövid sorozat – Semi-Auto Burst

1.      Vesszük a Ballistic Skill tulajdonságot. Ez a példa kedvéért legyen most 25!
2.      Meghatározzuk, hogy a célpont a fegyver melyik távolságába esik. A példában legyen egy M36, aminek a lőtáv értéke 100m. A célpont 20 méterre áll, tehát Rövid lőtávon (Short range) van, mert a távolság kevesebb, mint a fegyver lőtávának a fele. +10 BS
3.      Határozd meg a lövés típusát! Ez legyen Rövid sorozat (Semi-Auto Burst) +0 BS
4.      Vedd figyelembe a környezeti módosítókat, ha vannak. Példánkban nincs.
5.      Összegezd, hogy mennyire dobsz! Most ez 25 + 10 + 0 = 45
6.      Dobj! A találati hely a dobásod visszafele. Ez most 21. A különbség 24. Találat, 3 sikerszinttel, ami 2 lövedéket jelent. A 12-es területen, ami a jobb karral kezdődik. A 8-2.Táblázat szerint, ha a kar az első találat, akkor a második is az lesz.
7.      Az ellenfél dob Kitérést! Nem sikerült. Ha sikerült volna, akkor is legalább 2 sikerszinttel kellett volna megdobja, mert 2 lövedék találta el.
8.      Dobj sebzést! M36 esetén 1D10+3. Dobok. . Mivel 3 sikerszintet értem el, ezért a 2 lecserélhetem és le is cserélem a 3 sikeremre. A sebzés így nem 5, hanem 6. A második lövedékre is dobok ez is 1D10+3, amire 8 a dobásom. Ez már 11. Már nem cserélhetek, mert az előző lövedéknél a sikereimet elhasználtam.
9.      A célpont levonja a sebzésből a páncél védelmét és a Toughness Bónuszát. Ez most egy álcázó páncélt visel, aminek a védelme 2. A Toughness Bónusza átlagos 3. Így 1 pontot sérült az ellenfél az első lövedékből. A második 11 Sebzés – 2 páncél – 3 TB = 6. Összesen 7 pontot sebeztem.

Remélem hasznát veszitek az áttekintőnek!
Jó játékokat!

Maldreidor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése