2014. január 7., kedd

A Félreértett Fenevad: Psyker az Only War rendszerében

   Kezdjük a koncepcióval! Sokszor az okozza a problémát, hogy eltérő regényeket vagy forrásokat olvasunk és hajlamosak vagyunk az ismertek alapján előítéleteket alkotni vagy átvenni azokat.

   Mi is a psyker? Adott egy figura, akinek furcsa képességei vannak. Mivel ez lehet akár – és többnyire mondjuk az is – a Káosz mocska, ezért a kiegyensúlyozott elöljárók értesítik az illetékes szerveket. Ekkor a bolygó felé jár egy Fekete Hajó és begyűjti a delikvenst.
Valójában mindenki „fél” tőlük, mert csak az Istencsászár tudja, hogy mire képesek.
Ez a félelem viszont nem feltétlen annyira kézzelfogható. Igen, hordozzák magukban annak a lehetőségét, hogy nyitnak egy átjárót a Káosz fertőjébe, ha rosszul élnek az erejükkel. Ez mérlegelendő…ugyanakkor sztereotípia, amit a többség át is vesz. Ami nem egyenlő azzal, hogy mindenki féli és üldözi ezeket a szerencsétleneket. Gondoljunk arra, ha a közeli barátunkról vagy általunk szeretett embertársunkról is lehetne szó!
   Most, hogy rendbe sikerült rakni a szociális megítélésüket a „nyers psykereknek”, lássuk, hogy mi történik a behajózás után! Mit is szankcionáltak? Az összetétel jelentése, hogy megszorító intézkedések vannak érvényben ezekkel a psykerekkel szemben. Miért?
Ezeket a psykereket a katonai erőkhöz képezték ki. Lehetnek tanácsadók a tisztek mellett, ugyanakkor erős harci képességeik vannak. Ha hozzáadjuk a bizonytalansági tényezőt, akkor meg is értjük, hogy miért van joga a komisszárnak a „fertőzés” első jelére a pokolba küldeni a psykert.
   Igen, a bizalom hiánya, az átlagember félelme mind olyan tényező, ami megakadályozza azt, hogy igazán szerves része legyen a psyker a csapatnak, ahova vezényleték.  Mint tudjuk, a bizalmat megszerezni nem egyszerű és nem rövid út, és végigmenni rajta nem lehetetlen.
És itt idézzük fel, hogy van-e olyan barátunk, akivel kapcsolatban eleinte bizalmatlanos voltunk vagy előítéleteink miatt nehezen indult a dolog?
   És igen, alapvetően a psykerek elismert részei a Birodalmi Gárdának. A káosz forrásának felfedése egy bolygón olyan dolog, ami lényegesen lerövidíthet egy hadműveletet, ezzel ezrek életét megkímélve.
   Ez nem egy kampány a psykerek mellett, hiszen vannak a felelőtlenek, akik miatt kialakult ez a kép és a sztereotípia. A túlzott önértékelés könnyen romba döntheti a karaktert éppúgy, mint az egységét. Előfordulhat az is, hogy egy kis szekta kiirtása a cél, de az egoista psyker erősebbnek hiszi magát és „minden rosszra fordul”, amikor a szakasz szemben találja magát egy erősebb démonnal…izé…
   Tehát ez nem kampány sem pro, sem kontra. Csak lássuk annak a dolgokat, amik!
A psyker egy kihívásokat rejtő karakter, aki veszélyes lehet. Magára és az ellenfeleire is.
Meggondolatlan játékos kezében a kockázati tényező persze lényegesen magasabb, amíg az óvatos játékos kezében ott a biztonság kulcsa.

   Nézzük meg egy kicsit a psykert a mechanizmus tükrében!
Válassz egy regimentet, amit „mérgezni akarsz a létezéseddel”!
Ahhoz, hogy pszit tudj használni, psykernek kell lenned.
Ha másképp megy, akkor Tzeench Káosz isten felfigyelt Rád :D
Két dolog kell, amitől psyker leszel:
1.      Psy Rating: pskyer specialitásból indulásnál a psy ratinged 2. Az érték 1-10 skálán mozog, tehát alapvetően az aljáról kezded.
2.      Psy képesség: xp. A psyker specialitás alkotásánál kapsz 400xp-t, amit elszórhatsz képességekre.

A kisebb képességek, amelyek inkább a hangulati és szerepjátékos elemek 50 pontért vásárolhatóak.
A „normális” képességek, amelyekkel effektív dolgok végezhetőek a leírásukban szereplő áron vásárolhatóak meg. 100 – 500 xp, az erősségétől függően.
A képességeket a következő típusokból lehet választani, amelyek elején van felsorolva pár kisebb képesség is:
Biomancy – Élet manipuláció. A testet ruházza fel emberfeletti képességekkel.
Divination – Jövendölés. Bár inkább rendkívüli érzékekről van szó.
Pyromancy – Piromantika…hülye szóviccek. Tüzek…szerinted?
Telekinesis – Telekinézis, tárgyak mozgatása, Káosz kapu nyitása J
Telepathy – Telepátia, az elme manipulációja

   A képességeket Focus Power akcióval tudod használni a képességnél leírt paraméterek szerint.
   Minden alkalmazást három módon tudsz létrehozni:
Béklyózva – visszafogod az energiáidat, hogy ne történhessen baj. A psy rating felére csökken, tehát fele erősséggel jön létre a képesség, DE nem történhet baj.

Béklyózatlanul – az átlagos erődet használod. Ha duplát dobsz, akkor dobnod kell egy táblázatból, hogy mekkora bajt okoztál, függetlenül attól, hogy sikerült e a dobás.

Erősítve – psy rating +1; +2 vagy + 3 erővel használod a képességet. Tehát az induló karakter kap akár extra másfélszer annyi erőt…csábító mi? Viszont itt biztos lesz mellékhatás. A táblázatból +10 bónusszal dobsz. Ha duplát dobsz az erő létrehozásánál, akkor még egy Fatigue is jár, amitől kicsit bekábulsz.

És mi baj történhet?
A lista elég hosszú. Ha szerencséd van, akkor csak hangokat hallotok vagy furcsa szagokat éreztek. A lista közepe fele már kisebb földrengés van, amire dobni kell, hogy talpon maradtok – e. Kicsit feljebb már kapsz egy kis káosz fertőzést és tombolsz kicsit.
75 és felette pedig átnézünk egy másik táblázatba és ott lehet dobni.
Itt már nagyon érdekes dolgok vannak.
És 00 esetén a psyker „belenyúl a tutiba” Úgy meghal, hogy a Sors sem segít rajta.
Nem égethet Fate pontot a megmenekülésre!!!!
És nem mellesleg az akaraterejével egyező százalékra kell dobni a mesélőnek, hogy megjelenik-e egy démon.

Szóval mindezt összevetve a psyker egy elég nagy skálán mozgó karakter lehet. Minden a játékoson múlik.

Jó játékokat!


Maldreidor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése