Kezdjük a koncepcióval! Sokszor az
okozza a problémát, hogy eltérő regényeket vagy forrásokat olvasunk és
hajlamosak vagyunk az ismertek alapján előítéleteket alkotni vagy átvenni
azokat.
Mi is a psyker? Adott egy figura, akinek furcsa képességei vannak. Mivel
ez lehet akár – és többnyire mondjuk az is – a Káosz mocska, ezért a
kiegyensúlyozott elöljárók értesítik az illetékes szerveket. Ekkor a bolygó
felé jár egy Fekete Hajó és begyűjti a delikvenst.
Valójában mindenki „fél” tőlük, mert
csak az Istencsászár tudja, hogy mire képesek.
Ez a félelem viszont nem feltétlen
annyira kézzelfogható. Igen, hordozzák magukban annak a lehetőségét, hogy
nyitnak egy átjárót a Káosz fertőjébe, ha rosszul élnek az erejükkel. Ez
mérlegelendő…ugyanakkor sztereotípia, amit a többség át is vesz. Ami nem
egyenlő azzal, hogy mindenki féli és üldözi ezeket a szerencsétleneket.
Gondoljunk arra, ha a közeli barátunkról vagy általunk szeretett
embertársunkról is lehetne szó!
Most, hogy rendbe sikerült rakni a szociális megítélésüket a „nyers psykereknek”,
lássuk, hogy mi történik a behajózás után! Mit is szankcionáltak? Az összetétel
jelentése, hogy megszorító intézkedések vannak érvényben ezekkel a psykerekkel
szemben. Miért?
Ezeket a psykereket a katonai erőkhöz
képezték ki. Lehetnek tanácsadók a tisztek mellett, ugyanakkor erős harci
képességeik vannak. Ha hozzáadjuk a bizonytalansági tényezőt, akkor meg is
értjük, hogy miért van joga a komisszárnak a „fertőzés” első jelére a pokolba
küldeni a psykert.
Igen, a bizalom hiánya, az átlagember félelme mind olyan tényező, ami
megakadályozza azt, hogy igazán szerves része legyen a psyker a csapatnak,
ahova vezényleték. Mint tudjuk, a
bizalmat megszerezni nem egyszerű és nem rövid út, és végigmenni rajta nem
lehetetlen.
És itt idézzük fel, hogy van-e olyan
barátunk, akivel kapcsolatban eleinte bizalmatlanos voltunk vagy előítéleteink
miatt nehezen indult a dolog?
És igen, alapvetően a psykerek elismert részei a Birodalmi Gárdának. A
káosz forrásának felfedése egy bolygón olyan dolog, ami lényegesen lerövidíthet
egy hadműveletet, ezzel ezrek életét megkímélve.
Ez nem egy kampány a psykerek mellett, hiszen vannak a felelőtlenek,
akik miatt kialakult ez a kép és a sztereotípia. A túlzott önértékelés könnyen
romba döntheti a karaktert éppúgy, mint az egységét. Előfordulhat az is, hogy
egy kis szekta kiirtása a cél, de az egoista psyker erősebbnek hiszi magát és „minden
rosszra fordul”, amikor a szakasz szemben találja magát egy erősebb démonnal…izé…
Tehát ez nem kampány sem pro, sem kontra. Csak lássuk annak a dolgokat,
amik!
A psyker egy kihívásokat rejtő karakter,
aki veszélyes lehet. Magára és az ellenfeleire is.
Meggondolatlan játékos kezében a
kockázati tényező persze lényegesen magasabb, amíg az óvatos játékos kezében
ott a biztonság kulcsa.
Nézzük meg egy kicsit a psykert a mechanizmus tükrében!
Válassz egy regimentet, amit „mérgezni
akarsz a létezéseddel”!
Ahhoz, hogy pszit tudj használni,
psykernek kell lenned.
Ha másképp megy, akkor Tzeench Káosz
isten felfigyelt Rád :D
Két dolog kell, amitől psyker leszel:
1.
Psy Rating: pskyer specialitásból
indulásnál a psy ratinged 2. Az érték 1-10 skálán mozog, tehát alapvetően az
aljáról kezded.
2.
Psy képesség: xp. A psyker
specialitás alkotásánál kapsz 400xp-t, amit elszórhatsz képességekre.
A kisebb képességek, amelyek inkább a
hangulati és szerepjátékos elemek 50 pontért vásárolhatóak.
A „normális” képességek, amelyekkel effektív
dolgok végezhetőek a leírásukban szereplő áron vásárolhatóak meg. 100 – 500 xp,
az erősségétől függően.
A képességeket a következő típusokból
lehet választani, amelyek elején van felsorolva pár kisebb képesség is:
Biomancy – Élet manipuláció. A testet
ruházza fel emberfeletti képességekkel.
Divination – Jövendölés. Bár inkább
rendkívüli érzékekről van szó.
Pyromancy – Piromantika…hülye szóviccek.
Tüzek…szerinted?
Telekinesis – Telekinézis, tárgyak
mozgatása, Káosz kapu nyitása J
Telepathy – Telepátia, az elme
manipulációja
A képességeket Focus Power akcióval tudod használni a képességnél leírt
paraméterek szerint.
Minden alkalmazást három módon tudsz létrehozni:
Béklyózva – visszafogod az energiáidat,
hogy ne történhessen baj. A psy rating felére csökken, tehát fele erősséggel
jön létre a képesség, DE nem történhet baj.
Béklyózatlanul – az átlagos erődet
használod. Ha duplát dobsz, akkor dobnod kell egy táblázatból, hogy mekkora
bajt okoztál, függetlenül attól, hogy sikerült e a dobás.
Erősítve – psy rating +1; +2 vagy + 3
erővel használod a képességet. Tehát az induló karakter kap akár extra
másfélszer annyi erőt…csábító mi? Viszont itt biztos lesz mellékhatás. A
táblázatból +10 bónusszal dobsz. Ha duplát dobsz az erő létrehozásánál, akkor
még egy Fatigue is jár, amitől kicsit bekábulsz.
És mi baj történhet?
A lista elég hosszú. Ha szerencséd van,
akkor csak hangokat hallotok vagy furcsa szagokat éreztek. A lista közepe fele
már kisebb földrengés van, amire dobni kell, hogy talpon maradtok – e. Kicsit
feljebb már kapsz egy kis káosz fertőzést és tombolsz kicsit.
75 és felette pedig átnézünk egy másik
táblázatba és ott lehet dobni.
Itt már nagyon érdekes dolgok vannak.
És 00 esetén a psyker „belenyúl a tutiba”
Úgy meghal, hogy a Sors sem segít rajta.
Nem égethet Fate pontot a
megmenekülésre!!!!
És nem mellesleg az akaraterejével egyező
százalékra kell dobni a mesélőnek, hogy megjelenik-e egy démon.
Szóval mindezt összevetve a psyker egy
elég nagy skálán mozgó karakter lehet. Minden a játékoson múlik.
Jó játékokat!
Maldreidor
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése