2014. január 11., szombat

Tapasztalatok, élmények, tanulságok - 4 után


Nos, igen. Pár órája fejeztem be a negyedik Only War kampányomat.
Hármat meséltem, egyet játszottam és úgy gondoltam, hogy a csapattal beszélt dolgokat, élményekkel kiegészítve itt foglalom össze az elmúlt hónapok játékait.

Első kampány:
Meséltem. A csapat teljesen friss volt. Először játszottunk az Only Warral.
Hogy ne legyenek nagy gondok, ezért mindenki azzal jöhetett, amivel csak akart.
Eredetileg csak tesztelésnek indult, de mindenki megszerette a karakterét, ezért kampány lett belőle.
Kiképzéssel indítottunk, amiről nem regélnék, mert úgy döntöttem, hogy megtartom az alapot és ezzel fogom képezni az új OW játékosokat is.
Ami biztos, hogy ebben a kampányban két nevet megjegyeztek a játékosok: Melfort és Chadra.
A csapat egy tanithi fegyver specialista, egy brontiai fegyver specialista és egy elysiai operátor volt, ha jól emlékszem.
Az elysiai operátor játékosa, egy rossz kezdetnek köszönhetően, vostroyai lövészre váltott.
A kampány során kiderült, hogy mennyire fontos, hogy tudjanak lopakodni a karakterek.
Ám az is, hogy a mesterlövésznek létfontosságú, hogy észrevegyen dolgokat, ami alapból nyilvánvaló, DE
azt nem sejtettük, hogy a rejtőzés ennyivel könnyebb.
Ahogyan azt sem, hogy a helyzetek jó megválogatásával néha egy sokkal szerényebb képességű is megoldja a nehéz feladatokat.
Ellenfeleknek a káosz kisebb erőit, többnyire kultistákat adtam, ám róluk hamar kiderült, hogy egy jól működő egység ellen gyengék.
Ekkor fedeztem fel a káosz gárdistákat. Akikkel kapcsolatban tapasztalnom kellett, hogy mire is jó egy melta...
Mesélőként megmérgezte a hangulatomat, hogy a jól elrejtőzött karaktereket csak kevesen szúrták ki.
Mivel a csapat többnyire a talenteket fejlesztette, ezért sokat meg is tapasztalunk közülük.

Második kampány:
Meséltem egy békefenntartói kampányt. 
Ekkor egy valhallai tüzér, egy kasrkin fegyverspecialista és egy mordiai tech pap volt a csapat.
Hát itt bújt ki a szeg a zsákból. Felfedezőútra indultak, ahol ki kellett volna jelölni a majdani járőr útvonalat.
A navigációs dobások után iszonyatosan elkavarodtak. Itt ért meg bennem a gondolat, hogy a szakértelmek igen fontosak.
Mert szép, hogy különleges dolgokat tudunk csinálni a talentekkel, de egy egyszerű feladat kifogott a csapaton.
Ebben a kampányban a dark eldarok finomságait kóstolgatták a karakterek és időnként az elhibázott próbák hatására kaptak hideget / meleget.
Szó szerint, mert a tüzérségi tűzben autókázás és a jeges vízbe majdnem belefulladás valamint a napokon át tartó jeges környezetben való túlélés mind hangulatformáló elem volt.
Ahogy az is, legalábbis az én hangulatomat formálta, hogy a valhallai egy szívós állattá nőtte ki magát és alig tudtam benne kárt tenni, ami egy idő után idegesített.
De azt is megtanultuk, hogy egy komisszár megbotoztathat, egy kanna gépzsír milyen sokat jelenthet vagy azt, hogy mit is jelent a piros 9.
A legtanulságosabb az éjszakai harcászat volt talán visor nélkül és hogy egy tolólappal lehet tankcsatát nyerni.
Meg, hogy ne húzz ujjat a Piros 9-esekkel! :D

Harmadik kampány:
Játszottam. A Gaunt Szellemei alapján játszottuk a kampányt, akinek ez mond valamit. 
Nekem semmit, mert nem olvastam, bár feltételezem, hogy játszva jobb volt.
Okulva a korábbi tapasztalatokból egy elysiai operátot alkottam, figyelve a szakértelmekre. 
Amit a csapat is átvett és mentalitást kezdtünk váltani, de erről a következő kampánynál olvashatsz.
Vacilláltam a scintillain, mert nem titkolt célom volt vezetni a csapatot, ami a pontok elosztásánál a scintillai felé húzta a mérleget.
A végén a mentalitása miatt választottam a drop troopert.
Társaim egy maccabiai pap és egy penal légiós lövész (weapon specialist) volt.
Idő előtt kellett megpróbáljam vezetni a csapatot, mert az őrmesterünket egy légvédelmi ágyú robbantotta cafatokra a legénységével.
Aki nem olvasta, annak nem spoilereznék, hogy miket csináltunk meg és miket nem.
A lényeg az, hogy ennek a kampánynak köszönhetően megtapasztaltam a "másik oldalt", azon belül is a csapat vezetést.
Köszönöm a mesélőmnek ezúton is! Sokat tanultam / tanultunk belőle.
Én legfőképp azt, hogy a szakértelmek rettentő fontosak. Főleg, ha parancsnokolni akarsz.
Így a fejlesztéseimmel ebben az irányban haladtam legfőképp.
A papról kiderült, hogy nagyon jó support - és nem feltétlen technikai - tud lenni, ha olyan a csapat is.
Itt egy szakasz maccabbiai állt rendelkezésére ehhez, tehát igen jól kijött a szerep.
S bár hangulatomat illetően kihívásokkal küzdöttem, ami során több konfliktusom is volt a csapat tagjaival, amiért ezúton is bocsánatot kérek, de megcsináltuk.
Igaz, a csapat vezetése szinte egész embert kíván, ha igazán jól akarod csinálni.
Fel kell tudnod áldozni az egyéni sikereidet, hogy a csapat olyanokat érjen el, amiért Téged léptetnek elő.
Sajnáltam, hogy a robbantásszakértő, drop trooper nem jött ki, ráadásul rám is lett aggatva a Hüppalüppa kapitány gúnynév...
Ugyanakkor, ha nem a csapatot irányítom, hanem az önös sikereket hajszolom, akkor többen vagy talán mind odaveszünk.
Igen, ezzel nyugtatom magam, pedig ott a Fate pont mindenkinek.
Szóval, ha vezetni akarsz és jól akarod csinálni, akkor felejtsd el a tomboló harcok leverését és figyelj a csapatodra, mert szükségük van Rád.
Te látod át a helyzetet és Te hozod a döntéseket. Ha hibás döntéseket hozol, akkor hullani fognak az embereid.
Két fontos döntést hibáztam el és mindkettőt megéreztük.

Negyedik kampány:
Meséltem. Egy tiszta catachan csapatom volt.
S bár egyik játékosom húzódozott, mert ellenérzései voltak a regimenttel szemben, a végére mégis jól sültek el a dolgok.
Itt egy komplexebb menetet választottam, hogy érzékeljük, hogy a helyzet nem mindig fekete vagy fehér.
Volt egy kis szabotázs, volt egy kis politika. Meg voltak krootok, orkok és tyranidok.
Itt már letisztult formában ment a játéktechnika.
Nagyon figyeltek a megfelelő tulajdonságokra és a szakértelmekre.
És itt teljesedett ki, hogy csak azokat a talenteket vették fel, ami tényleg fontos volt a koncepcióhoz.
Bár így is voltak döcögős részek, sokkal jobban működött a csapat.
A koncepción sem kellett dolgozni, mert mindenki egy regimentből jött.

Összesítés, tanulságok:
- Mindig legyen koncepció, ha csapatot índítasz! Vagy regiment vagy valami határozott - Ambush, Felderítő, Rohamcsapat...ne legyenek ütközések! 
Az egyik lopakszik, a másik egy ágyúval lő...
- Ne ess túlzásokba a Talentekkel, mert csak "útban lesz" vagy elfelejted!
- Fejlessz alapvető dolgokat! Ami eddig mindig kellett - Awareness, Navigate, Acrobatics, Athletics, Survival.
- Ha irányítani akarsz, akkor tanuld meg feladni az egyéni sikereidet a vezetői sikereidért!
- Ott az örökös B terv: "Improvizálunk!"
- Ne húzz ujjat a Piros 9-esekkel! :)

Röviden ennyi telt most tőlem.
Remélem volt értelme elolvasnod!
Jó játékokat!

Maldreidor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése