Alapvetően
5 fajta akció van.
-
Full (Teljes körös)
-
Half (Fél körös)
-
Free (Ingyen)
-
Reaction (Reakció)
-
Extended (Kiterjesztett)
Egy
körben (harcban 5mp alatt) a következő lehetőségek adottak:
VAGY
1 Full + 1 Reaction + ésszerű számú Free
VAGY
2 Half + 1 Reaction + ésszerű számú Free
Ha
egy Plasmagun újratöltése 5 Full, akkor az egy extended akció,
ami a következőképp néz ki:
5
körön keresztül: 1 Full + 1 Reackió + ésszerű számú Free.
Amiből
a Full a tárral való bíbelődés.
Minden
akciónak van egy vagy több Subtype (altípus) jellemzője.
Egy
körben maximum 1 Attack (Támadás) és 1 Concentration
(összpontosítás) akciót hajthatsz végre.
Tehát
a Standard Attack hiába Half akció, egy körben csak egy Standard
Attack hajtható végre.
Bizonyos
akciókat, a szakértelmekből fakadó különleges akciókat, a
szakértelmeket taglaló részben fejtek ki.
Lássuk
az alapértelmezett akciókat részletesen!
Aim
– Célzás (Half vagy Full)
Half
akció: +10 a következő támadásra.
Full
akció: +20 a következő támadásra
Közelharcban
és távolsági harcban is használható.
Ha
célzás közben, a támadás leadása előtt Reakciót használ a
karakter, a bónusz elvész.
All
Out Attack – Mindent bele támadás (Full)
+30
bónusszal tehetsz egy közelharci támadást, de a következő
körödig nem használhatsz Dodge (Kitérés) vagy Parry (Hárítás)
Reakciót.
Nem
kombinálható Aim
akcióval (Célzással).
Brace
Heavy Weapon – Nehéz fegyver rögzítése (Half)
A
nehéz fegyvereket rögzíteni kell, hogy pontosan lehessen velük
lőni.
Két-
vagy háromlábú állvány, homokzsák, ablakkeret, stb.
felhasználható.
Rögzítés
nélkül -30 a támadásra.
A
rögzített fegyverrel nem lehet elmozdulni.
Ha
megtörténik, akkor elvész a rögzítés.
A
rögzítés típusától függően 45 – 180 fokban lehet a fegyvert
forgatni.
A
rögzítés csak akkor szűnik meg, ha a fegyvert mozgatják, tehát
a lövészek cserélhetnek helyet, anélkül, hogy a rögzítés
által nyújtott előnyöket elveszítenék.
Called
Shot – Célzott támadás (Full)
Közelharcban
és távolsági harcban is használható.
Ezzel
az akcióval lehet végtagra támadni, kilőni egy fedetlen sofőrt.
Bárhogy
is, ez egy Nehéz akció -20 módosítóval.
Át
kell ugrani a találati hely meghatározását, mert az előre
megtörténik.
A
+10 bónuszt nem kapod a Standard Attackból (Alap támadás).
Charge
– Roham (Full)
Közelharci
akció. Több, mint 4 méter megtétele kell az akció
végrehajtásához.
Egyenesen
kell mozogni, nincs kacsázás.
A
mozgás után +20 bónusszal támadhatsz.
Ha
nincs fegyvered, akkor megpróbálhatod megragadni az ellenfeledet
(Grapple).
Defensive
Stance – Védekező állás (Full)
A
következő köröd kezdetéig csak Evasion (Elkerülő) reakciókat
hajthatsz végre.
Abból
viszont kettőt.
Emellett
minden ellenfél -20 büntetést kap a WS-jére.
Delay
– Késleltetés (Full)
Amikor
késleltetni kezd a karakter a köre azonnal véget és és a
következő köre elejéig BÁRMIKOR tehet egy Half akciót. Ha nem
tesz, akkor elvész a lehetőség.
Ha
két ellentétes karakter késleltet, akkor AG Ellenpróbát kell
tegyenek, hogy ki cselekszik először.
Disengage
– Elszakadás (Full)
A
karakter egy fél akcióval mozog (Move) és elhagyja a közelharcot,
amelyben benne volt.
Az
ellenfelek nem kapnak ingyen támadást a távozóra.
Evasion
– Elkerülés (Reaction)
Miután
a karaktert eltalálták, de még a sebzés előtt a karakter tehet
egy Dodge vagy Parry próbát, amennyiben nem lepték meg. Ha a teszt
sikerül, akkor a támadás nem talált.
Távolsági
harcban csak Dodge próbát lehet tenni.
A
saját körében nem használhat Evasiont a karakter, tehát, ha
belesétál egy őrzött területbe, akkor nem térhet ki. Ugyanez
vonatkozik a közelharcból visszavonulásra.
Evading
Auto-Fire, Multiple Attacks, and Area Effect Attacks-
Sorozat,
többszörös támadás és területre ható támadás elkerülése
Területre
ható fegyverek: Gránát vagy Spray - Sikeres kitérés (Dodge) csak
akkor van, ha a robbanás vagy lövés rádiuszból kijut a karakter.
Ennél az AGB a mérvadó, amivel ki kell érjen a hatótávból.
Sorozat
vagy többszörös támadás: minden siker a Dodge során egy
támadástól véd meg.
Storm
típusú fegyver esetén minden siker a Dodge során 2 találattól
véd meg.
Feint
– Csel (Half)
Közelharcban
megpróbálhatod kicselezni az ellenfeled, hogy a következő
közelharci támadásodat a körben az ellenfél ne kerülhesse el.
WS
ellenpróbát kell dobni. Ha sikered van, akkor nem dobhat sem Dodge
sem Parry Reactionra.
A
következő akciódnak Közelharci (Melee Standard Attack) kell
legyen, különben az előny, amit a Cselből nyertél elvész.
Focus
Power – Pszi képesség aktiválása (képességtől függ)
Ennek
az akciónak a paramétereit az adott képesség határozza meg.
Full
Auto Burst – Teljes Sorozat (Half)
-10
BS mellett a karakter ellő egy sorozatot.
Ezzel
az akcióval lehet lőni akkor is, ha mindkét kezedben sorozatlövő
fegyver van és egyszerre akarsz tüzelni. Talent szükséges!
94-00
nél a fegyver besül (Jam).
Minden
egyes siker után egy lövedék talál.
Vagy
ugyanazt a célpontot, vagy egy másikat, amely a célponttól
maximum 2 méterre van.
Grapple
– Megragadás (Half vagy Full)
Külön
szabályai vannak, mint a Pszi erőknek. Erről később.
Guarded
Action – Védett Akció (Half)vagy fedezékből támadás
A
karakter feláldoz a támadás hatékonyságából, hogy ne legyen
annyira kiszolgáltatva az ellenfél támadásainak.
Ezért
-10 büntetést kap minden típusú támadására, akár távolsági,
akár közelharci.
Viszont
+ 10 bónuszt kap minden Elkerülés, azaz Dodge vagy Parry Reakcióra
a következő köre kezdetéig.
Jump
or Leap – Ugrás (Full)
Jump
– függőleges ugrás, Leap – vízszintes ugrás.
Ha
a karakter közelharcban vesz részt és abból kíván kiugrani,
akkor az ellenfele kap egy extra Standard Támadást ellene.
Knock
Down – Földrevitel (Half)
A
támadó megpróbálja ellenfelét földre vinni a támadásával.
Ha
ezt egy Rohammal kombinálja, akkor +10 bónuszt kap a támadásra.
Erő
Ellenpróbát tesznek. Ha a támadó nyer, akkor ellenfele Fekvő
(Prone) helyzetbe kerül és Felállás (Stand) akciót kell
végrehajtson, ha fel akar kelni.
Ha
a támadó több, mint két sikerszinttel nyer, akkor okozhat
járulékosan 1D5-3+SB sebzést és 1 Fatigue (Megterheltség)
szintet.
Ha
a védekező karakter nyer, akkor talpon marad.
Ha
a védekező 2+ sikerszinttel nyer, akkor a támadó kerül a földre.
Lightning
Attack – Villámgyors támadás (Half)
Talent
köteles!!!
„Közelharci
sorozat”.
-10
büntetéssel támad a karakter és ahány sikerszintje van, annyi
támadása talált.
A
találatokat a több találat szabályai szerint kell kezelni.
Multiple
Hits 8-2 Táblázat
Manoeuvre
– Terelés (Half)
Fantasztikus
lábmunkával és az agresszió segítségével a közelharcban
terelhetővé válik az ellenfél. WS Ellenpróbát dobnak.
Ha
a támadó nyer, akkor a másiknak 1 métert kell mozogjon a támadó
által megadott irányba.
A
támadó követheti, ha akarja.
Az
áldozat nem kényszeríthető másik karakternek vagy akadálynak
nekimenni, de beleterelhető egy szakadékba.
Move
– Mozgás (Half vagy Full)
Half:
A karakter megtesz AB számú métert.
Full:
A karakter megtesz 2xAB számú métert
Ha
a mozgás végén van ellenfél, akkor vele közelharcba lehet
bocsátkozni.
Ha
az aktív karakter elmozog egy ellenféltől, akivel közelharcba
volt bocsátkozva, akkor az elszakadás miatt az ellenfele tehet egy
ingyen Alap Támadást (Free Standard Attack)
Overwatch
– Terület őrzése(Full)
A
karakter kijelöl egy 45 fokos halálzónát és választ egy
támadási formát és egy kiváltó eseményt.
Standard
Támadás (Standard Attack), Rövid Sorozat (Semi Auto Burst) vagy
Teljes Sorozat (Full Auto Burst) közül választhat.
Ha
a megnevezett esemény bekövetkezik a következő köre elejéig,
akkor a karakter végrehajtja a megjelölt támadást.
Azonos
kezdeményezésnél a magasabb Agilityvel rendelkező karakter
cselekszik először.
Ha
a kezdeményezés és az Agility is azonos, akkor Agility Ellenpróbát
tesznek, hogy ki cselekszik először.
Plusz
a karakternek, aki a halálzónába lépett dobnia kell egy Pinning
tesztet.
Ha
a figyelő karakter bármilyen más akciót vagy reakciót végrehajt,
akkor megszakad az összpontosítás. Free akciók beleférnek, pl.
beszéd.
Ready
– Elővétel, elrakás (Half)
Az
aktív karakter elővesz egy fegyvert vagy elrak valamit a zsebébe,
esetleg eldob valamit.
Megmérgezni
egy pengét is ez az akció.
Elejteni
egyszerűbb dolgokat Free Akció.
Egy
körben kétszer is használható akció, amennyiben két különböző
tárgyról van szó.
Reload
– Újratöltés (Half, Full, Extended – fegyvertől függően)
A
fegyver leírása tartalmazza a szükséges időt.
Run
– Futás (Full)
A
karakter megteszi a Futás (Run) mozgását.
Ettől
nehezebb eltalálni.
A
következő köre kezdetéig a rá irányuló távolsági támadások
-20 büntetést kapnak.
Ugyanakkor
a közelharci támadásokra +20 bónusz jár.
Semi-Auto
Burst – Rövid sorozat (Half)
A
támadó dob egy Challenging (+0) BS tesztet.
94-00
értékekkel a fegyver besül.
Az
első siker után minden második siker egy találatot jelent.
1
siker = 1 találat.
3
siker = 2 találat.
5
siker = 3 találat.
Stb.
Az
extra találatokat kaphatja az eredeti célpont, de át is vezethető
egy, a célponttól maximum 2 méterre lévő másik célpontra.
Stand
/ Mount / Dismount – Felállás, ki-beszállás (Half)
A
felállás, a járműbe ki- és beszállás, a hátasra való fel-
vagy leszállást takarja az akció.
Standard
Attack – Alap Támadás (Half)
Közelharci
vagy távolsági is lehet.
Az
alap támadás egy mindennapos (Ordinary) +10 bónusszal történő
támadás.
A
siker egy találatot jelent.
Stun
– Kiütés (Full)
Pusztakézzel
vagy közelharci fegyverrel kivitelezhető.
A
támadó dob egy támadást -20 büntetéssel.
Ha
talál, akkor dob 1D10 + SB értéket.
Ha
ez több, mint a célpont Armor+TB értéke, akkor a célpont elkábul
(Stunned) annyi körre, amennyi a különbség + kap 1 szint
Megterhelést (Fatigue)
Suppressing
Fire – Zárótűz (Full)
A
zárótűz lényege nem az ellenfél kiiktatása, hanem a
megfélemítése.
Rövid
vagy teljes sorozattal kivitelezhető akció.
A
támadást -20 büntetéssel kell tenni.
94-00
értékekkel a fegyver besül.
A
találatokat véletlenszerűen kell kiosztani a halálzónában
tartózkodók között.
Az
első siker után 1 találat, utána 2 sikerenként +1 találat.
(3,5,7,9...).
A
találatok száma nem haladhatja meg a kilőtt lövedékek számát.
A
találatokat a sorozat szabályai szerint kell kezelni találati hely
és sebzés szempontjából.
A
célpontnak, függetlenül attól, hogy eltalálták vagy sem,
Pinning próbát kell dobnia -10 büntetéssel. Ha nem ér el sikert,
akkor megrémíti a golyózápor.
Swift
Attack – Gyors támadások (Half)
Talent
köteles!!!
Közelharci
akció, mint a rövid sorozat, csak közelharci fegyverrel.
Tactical
Advance – Taktikai felfejlődés (Full)
A
karakter igyekszik kihasználni a terep nyújtotta lehetőségeket,
hogy fedezékből fedezékbe mozogjon.
Egy
Teljes (Full) Mozgást tesz meg a körben és mozgás közben az
előző fedezék védelmét kapja, akkor is, ha a célterületen már
nincs fedezéke.
Use
a Skill – Szakértelem használata (Half, Full vagy Extended, a
szakértelemtől függően)
Ez
teljes mértékben a szakértelem és a helyzet függvénye.
Other
Actions – Egyéb akciók
Lehet
kidolgozni új akciókat is a mesélő jóváhagyásával, ha esetleg
a felsoroltak nem fednék le az ötletet.
Nagyon
sokat számít, ha a játékos megszokja az akciókat és megtanulja
őket jól alkalmazni.
A
karakter és a csapat élete múlhat rajta.
Ezért
is bátorítok arra mindenkit, hogy próbálja ki a kevésbé
vonzónak tűnő akciókat is, mert bizonyos helyzetekben sokat
számít, ha nem merül feledésbe egy-egy lehetőség.
Sok
sikert és jó játékokat!
Maldreidor
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése