2014. január 5., vasárnap

Akciók az Only War világában


Alapvetően 5 fajta akció van.
- Full (Teljes körös)
- Half (Fél körös)
- Free (Ingyen)
- Reaction (Reakció)
- Extended (Kiterjesztett)

Egy körben (harcban 5mp alatt) a következő lehetőségek adottak:
VAGY 1 Full + 1 Reaction + ésszerű számú Free
VAGY 2 Half + 1 Reaction + ésszerű számú Free

Ha egy Plasmagun újratöltése 5 Full, akkor az egy extended akció, ami a következőképp néz ki:
5 körön keresztül: 1 Full + 1 Reackió + ésszerű számú Free.
Amiből a Full a tárral való bíbelődés.

Minden akciónak van egy vagy több Subtype (altípus) jellemzője.
Egy körben maximum 1 Attack (Támadás) és 1 Concentration (összpontosítás) akciót hajthatsz végre.
Tehát a Standard Attack hiába Half akció, egy körben csak egy Standard Attack hajtható végre.

Bizonyos akciókat, a szakértelmekből fakadó különleges akciókat, a szakértelmeket taglaló részben fejtek ki.
Lássuk az alapértelmezett akciókat részletesen!

Aim – Célzás (Half vagy Full)
Half akció: +10 a következő támadásra.
Full akció: +20 a következő támadásra
Közelharcban és távolsági harcban is használható.
Ha célzás közben, a támadás leadása előtt Reakciót használ a karakter, a bónusz elvész.

All Out Attack – Mindent bele támadás (Full)
+30 bónusszal tehetsz egy közelharci támadást, de a következő körödig nem használhatsz Dodge (Kitérés) vagy Parry (Hárítás) Reakciót.
Nem kombinálható Aim akcióval (Célzással).

Brace Heavy Weapon – Nehéz fegyver rögzítése (Half)
A nehéz fegyvereket rögzíteni kell, hogy pontosan lehessen velük lőni.
Két- vagy háromlábú állvány, homokzsák, ablakkeret, stb. felhasználható.
Rögzítés nélkül -30 a támadásra.
A rögzített fegyverrel nem lehet elmozdulni.
Ha megtörténik, akkor elvész a rögzítés.
A rögzítés típusától függően 45 – 180 fokban lehet a fegyvert forgatni.
A rögzítés csak akkor szűnik meg, ha a fegyvert mozgatják, tehát a lövészek cserélhetnek helyet, anélkül, hogy a rögzítés által nyújtott előnyöket elveszítenék.

Called Shot – Célzott támadás (Full)
Közelharcban és távolsági harcban is használható.
Ezzel az akcióval lehet végtagra támadni, kilőni egy fedetlen sofőrt.
Bárhogy is, ez egy Nehéz akció -20 módosítóval.
Át kell ugrani a találati hely meghatározását, mert az előre megtörténik.
A +10 bónuszt nem kapod a Standard Attackból (Alap támadás).

Charge – Roham (Full)
Közelharci akció. Több, mint 4 méter megtétele kell az akció végrehajtásához.
Egyenesen kell mozogni, nincs kacsázás.
A mozgás után +20 bónusszal támadhatsz.
Ha nincs fegyvered, akkor megpróbálhatod megragadni az ellenfeledet (Grapple).

Defensive Stance – Védekező állás (Full)
A következő köröd kezdetéig csak Evasion (Elkerülő) reakciókat hajthatsz végre.
Abból viszont kettőt.
Emellett minden ellenfél -20 büntetést kap a WS-jére.

Delay – Késleltetés (Full)
Amikor késleltetni kezd a karakter a köre azonnal véget és és a következő köre elejéig BÁRMIKOR tehet egy Half akciót. Ha nem tesz, akkor elvész a lehetőség.
Ha két ellentétes karakter késleltet, akkor AG Ellenpróbát kell tegyenek, hogy ki cselekszik először.

Disengage – Elszakadás (Full)
A karakter egy fél akcióval mozog (Move) és elhagyja a közelharcot, amelyben benne volt.
Az ellenfelek nem kapnak ingyen támadást a távozóra.

Evasion – Elkerülés (Reaction)
Miután a karaktert eltalálták, de még a sebzés előtt a karakter tehet egy Dodge vagy Parry próbát, amennyiben nem lepték meg. Ha a teszt sikerül, akkor a támadás nem talált.
Távolsági harcban csak Dodge próbát lehet tenni.
A saját körében nem használhat Evasiont a karakter, tehát, ha belesétál egy őrzött területbe, akkor nem térhet ki. Ugyanez vonatkozik a közelharcból visszavonulásra.

Evading Auto-Fire, Multiple Attacks, and Area Effect Attacks-
Sorozat, többszörös támadás és területre ható támadás elkerülése
Területre ható fegyverek: Gránát vagy Spray - Sikeres kitérés (Dodge) csak akkor van, ha a robbanás vagy lövés rádiuszból kijut a karakter. Ennél az AGB a mérvadó, amivel ki kell érjen a hatótávból.
Sorozat vagy többszörös támadás: minden siker a Dodge során egy támadástól véd meg.
Storm típusú fegyver esetén minden siker a Dodge során 2 találattól véd meg.

Feint – Csel (Half)
Közelharcban megpróbálhatod kicselezni az ellenfeled, hogy a következő közelharci támadásodat a körben az ellenfél ne kerülhesse el.
WS ellenpróbát kell dobni. Ha sikered van, akkor nem dobhat sem Dodge sem Parry Reactionra.
A következő akciódnak Közelharci (Melee Standard Attack) kell legyen, különben az előny, amit a Cselből nyertél elvész.

Focus Power – Pszi képesség aktiválása (képességtől függ)
Ennek az akciónak a paramétereit az adott képesség határozza meg.

Full Auto Burst – Teljes Sorozat (Half)
-10 BS mellett a karakter ellő egy sorozatot.
Ezzel az akcióval lehet lőni akkor is, ha mindkét kezedben sorozatlövő fegyver van és egyszerre akarsz tüzelni. Talent szükséges!
94-00 nél a fegyver besül (Jam).
Minden egyes siker után egy lövedék talál.
Vagy ugyanazt a célpontot, vagy egy másikat, amely a célponttól maximum 2 méterre van.

Grapple – Megragadás (Half vagy Full)
Külön szabályai vannak, mint a Pszi erőknek. Erről később.

Guarded Action – Védett Akció (Half)vagy fedezékből támadás
A karakter feláldoz a támadás hatékonyságából, hogy ne legyen annyira kiszolgáltatva az ellenfél támadásainak.
Ezért -10 büntetést kap minden típusú támadására, akár távolsági, akár közelharci.
Viszont + 10 bónuszt kap minden Elkerülés, azaz Dodge vagy Parry Reakcióra a következő köre kezdetéig.

Jump or Leap – Ugrás (Full)
Jump – függőleges ugrás, Leap – vízszintes ugrás.
Ha a karakter közelharcban vesz részt és abból kíván kiugrani, akkor az ellenfele kap egy extra Standard Támadást ellene.

Knock Down – Földrevitel (Half)
A támadó megpróbálja ellenfelét földre vinni a támadásával.
Ha ezt egy Rohammal kombinálja, akkor +10 bónuszt kap a támadásra.
Erő Ellenpróbát tesznek. Ha a támadó nyer, akkor ellenfele Fekvő (Prone) helyzetbe kerül és Felállás (Stand) akciót kell végrehajtson, ha fel akar kelni.
Ha a támadó több, mint két sikerszinttel nyer, akkor okozhat járulékosan 1D5-3+SB sebzést és 1 Fatigue (Megterheltség) szintet.
Ha a védekező karakter nyer, akkor talpon marad.
Ha a védekező 2+ sikerszinttel nyer, akkor a támadó kerül a földre.


Lightning Attack – Villámgyors támadás (Half)
Talent köteles!!!
Közelharci sorozat”.
-10 büntetéssel támad a karakter és ahány sikerszintje van, annyi támadása talált.
A találatokat a több találat szabályai szerint kell kezelni.
Multiple Hits 8-2 Táblázat

Manoeuvre – Terelés (Half)
Fantasztikus lábmunkával és az agresszió segítségével a közelharcban terelhetővé válik az ellenfél. WS Ellenpróbát dobnak.
Ha a támadó nyer, akkor a másiknak 1 métert kell mozogjon a támadó által megadott irányba.
A támadó követheti, ha akarja.
Az áldozat nem kényszeríthető másik karakternek vagy akadálynak nekimenni, de beleterelhető egy szakadékba.
Move – Mozgás (Half vagy Full)
Half: A karakter megtesz AB számú métert.
Full: A karakter megtesz 2xAB számú métert
Ha a mozgás végén van ellenfél, akkor vele közelharcba lehet bocsátkozni.
Ha az aktív karakter elmozog egy ellenféltől, akivel közelharcba volt bocsátkozva, akkor az elszakadás miatt az ellenfele tehet egy ingyen Alap Támadást (Free Standard Attack)

Overwatch – Terület őrzése(Full)
A karakter kijelöl egy 45 fokos halálzónát és választ egy támadási formát és egy kiváltó eseményt.
Standard Támadás (Standard Attack), Rövid Sorozat (Semi Auto Burst) vagy Teljes Sorozat (Full Auto Burst) közül választhat.
Ha a megnevezett esemény bekövetkezik a következő köre elejéig, akkor a karakter végrehajtja a megjelölt támadást.
Azonos kezdeményezésnél a magasabb Agilityvel rendelkező karakter cselekszik először.
Ha a kezdeményezés és az Agility is azonos, akkor Agility Ellenpróbát tesznek, hogy ki cselekszik először.
Plusz a karakternek, aki a halálzónába lépett dobnia kell egy Pinning tesztet.
Ha a figyelő karakter bármilyen más akciót vagy reakciót végrehajt, akkor megszakad az összpontosítás. Free akciók beleférnek, pl. beszéd.

Ready – Elővétel, elrakás (Half)
Az aktív karakter elővesz egy fegyvert vagy elrak valamit a zsebébe, esetleg eldob valamit.
Megmérgezni egy pengét is ez az akció.
Elejteni egyszerűbb dolgokat Free Akció.
Egy körben kétszer is használható akció, amennyiben két különböző tárgyról van szó.

Reload – Újratöltés (Half, Full, Extended – fegyvertől függően)
A fegyver leírása tartalmazza a szükséges időt.

Run – Futás (Full)
A karakter megteszi a Futás (Run) mozgását.
Ettől nehezebb eltalálni.
A következő köre kezdetéig a rá irányuló távolsági támadások -20 büntetést kapnak.
Ugyanakkor a közelharci támadásokra +20 bónusz jár.

Semi-Auto Burst – Rövid sorozat (Half)
A támadó dob egy Challenging (+0) BS tesztet.
94-00 értékekkel a fegyver besül.
Az első siker után minden második siker egy találatot jelent.
1 siker = 1 találat.
3 siker = 2 találat.
5 siker = 3 találat.
Stb.
Az extra találatokat kaphatja az eredeti célpont, de át is vezethető egy, a célponttól maximum 2 méterre lévő másik célpontra.

Stand / Mount / Dismount – Felállás, ki-beszállás (Half)
A felállás, a járműbe ki- és beszállás, a hátasra való fel- vagy leszállást takarja az akció.

Standard Attack – Alap Támadás (Half)
Közelharci vagy távolsági is lehet.
Az alap támadás egy mindennapos (Ordinary) +10 bónusszal történő támadás.
A siker egy találatot jelent.

Stun – Kiütés (Full)
Pusztakézzel vagy közelharci fegyverrel kivitelezhető.
A támadó dob egy támadást -20 büntetéssel.
Ha talál, akkor dob 1D10 + SB értéket.
Ha ez több, mint a célpont Armor+TB értéke, akkor a célpont elkábul (Stunned) annyi körre, amennyi a különbség + kap 1 szint Megterhelést (Fatigue)

Suppressing Fire – Zárótűz (Full)
A zárótűz lényege nem az ellenfél kiiktatása, hanem a megfélemítése.
Rövid vagy teljes sorozattal kivitelezhető akció.
A támadást -20 büntetéssel kell tenni.
94-00 értékekkel a fegyver besül.
A találatokat véletlenszerűen kell kiosztani a halálzónában tartózkodók között.
Az első siker után 1 találat, utána 2 sikerenként +1 találat. (3,5,7,9...).
A találatok száma nem haladhatja meg a kilőtt lövedékek számát.
A találatokat a sorozat szabályai szerint kell kezelni találati hely és sebzés szempontjából.
A célpontnak, függetlenül attól, hogy eltalálták vagy sem, Pinning próbát kell dobnia -10 büntetéssel. Ha nem ér el sikert, akkor megrémíti a golyózápor.

Swift Attack – Gyors támadások (Half)
Talent köteles!!!
Közelharci akció, mint a rövid sorozat, csak közelharci fegyverrel.

Tactical Advance – Taktikai felfejlődés (Full)
A karakter igyekszik kihasználni a terep nyújtotta lehetőségeket, hogy fedezékből fedezékbe mozogjon.
Egy Teljes (Full) Mozgást tesz meg a körben és mozgás közben az előző fedezék védelmét kapja, akkor is, ha a célterületen már nincs fedezéke.

Use a Skill – Szakértelem használata (Half, Full vagy Extended, a szakértelemtől függően)
Ez teljes mértékben a szakértelem és a helyzet függvénye.

Other Actions – Egyéb akciók
Lehet kidolgozni új akciókat is a mesélő jóváhagyásával, ha esetleg a felsoroltak nem fednék le az ötletet.


Nagyon sokat számít, ha a játékos megszokja az akciókat és megtanulja őket jól alkalmazni.
A karakter és a csapat élete múlhat rajta.
Ezért is bátorítok arra mindenkit, hogy próbálja ki a kevésbé vonzónak tűnő akciókat is, mert bizonyos helyzetekben sokat számít, ha nem merül feledésbe egy-egy lehetőség.

Sok sikert és jó játékokat!

Maldreidor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése